6 ideas para un nuevo cliente / 6 idéias para um novo cliente / 6 ideas for a new customer

First, I apologize for my English and Portuguese. The Spanish we find it hard to speak other languages. I am sure that this barrier does not have to stop the ideas. I try to express myself like you try to understand me, thank you.

Think about emotions, not technical.
Think people, not customers.
Think of influence, not inform.
Think about sharing, not on offer.
Think of the market, not in your market.
Think long term, not short.

Your core business is knowledge. If not, you do not belong to the new economy. Sales are a consequence of intelligence applied to the relationship with the customer, with suppliers, with allies, with society and with the market. Whether you manufacture, distribute, resell or idea … the key is intelligence… collective intelligence which is the sum of everyone in the value chain.

Pense sobre as emoções, e não técnica.
Pense as pessoas, e não clientes.
Pense de influência, não informar.
Pense sobre a partilha, e não na oferta.
Pense no mercado, não em seu mercado.
Pense a longo prazo, não curto.

Seu negócio principal é o conhecimento. Se não, você não pertence à nova economia. As vendas são uma conseqüência da inteligência aplicada ao relacionamento com o cliente, com fornecedores, com os aliados, com a sociedade eo mercado. Não importa se você fabricar, distribuir, revender ou idéia … a chave é a inteligência … a inteligência coletiva que é a soma de todos na cadeia de valor.

Piensa en emociones, no en características técnicas.
Piensa en personas, no en clientes.
Piensa en influir, no en informar.
Piensa en compartir, no en ofertar.
Piensa en el mercado, no en tu mercado.
Piensa a largo plazo, no a corto.

Su “core business” está en el conocimiento. Si no es así, usted no pertenece a la nueva economía. Las ventas son una consecuencia de la inteligencia aplicada a la relación con el cliente, con los proveedores, con los aliados, con la sociedad y con el mercado. No importa si usted fabrica, distribuye, revende o idea…la clave está en la inteligencia…la inteligencia colectiva que supone la suma de todos los que integran su cadena de valor.

Anuncios